• Dag van de BHV 2018

Hoe kun je als BHV opleider invulling geven aan de dag van de BHV 2018?

Als BHV-opleider (of instructeur) zet je je in om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen én te houden van (potentiële) opdrachtgevers. De dag van de BHV 2018 is een goede kans om eens goed uit te pakken. Dit jaar wordt de dag van de BHV georganiseerd op maandag 5 november. Ik geef je graag een aantal suggesties die jou op weg kunnen helpen om hier een invulling aan te geven.

  • organiseer een inloopdag(deel)
  • geef een (gratis) workshop
  • bied een korting op een product of een dienst aan
  • organiseer met je opdrachtgever(s) een leuke oefening en publiceer de uitkomsten op jouw sociale media
  • plaats een tijdelijke freebie (gratis weggever) op je website, bijvoorbeeld een controlelijst
  • stuur een mailing naar bestaande klanten
  • of combineer twee of meer van bovenstaande suggesties

En lees het artikel vooral tot en het einde want ik heb, al zeg ik het zelf, een leuk aanbod voor je die alleen geldig op maandag 05 november!

Organiseer een inloop dag

Door het organiseren van een open dag, kun je mensen letterlijk bij je over de drempel krijgen. Laat zien waar de cursisten les krijgen. Heb je speciale ruimtes waar je scenario’s kunt oefenen? Laat het mensen zien en beleven. Dat zal ze zeker enthousiast maken! Ook kun je een bijeenkomst over een bepaald onderwerp organiseren. Nodig een aantal klanten hiervoor uit laat zien welke waarde jij kan bieden.

BHV-workshop

Hou je minder van vertellen en wil je juist laten ervaren wat BHV is? Dan kun je ook een (gratis) workshop geven. Een onderwerp kan bijvoorbeeld alarmeren en communicatie zijn. Dat valt meteen binnen het BHV thema van dit jaar:

“Veiligheid kent slechts één tijd… op tijd.”

Geef een aantrekkelijk korting

Een eenmalige korting geven als actie voor de dag van de BHV is vaak een goede opening om weer eens contacten aan te halen. Je kunt ook het overheidsalarm om 12.00u op 5 november als deadline voor een korting aanhouden. Een andere suggestie is om een EHBO-doos cadeau te doen bij het aangaan van een onderhoudscontract. Zo zijn er natuurlijk tal van mogelijkheden.

E-mail(ing) sturen

Een mailing is natuurlijk altijd al een sterke marketing tool. Een mailing naar bestaande klanten zijn warme leads. Een bestaande klant heeft al eens bij je gekocht en zal in de toekomst graag weer zaken met je doen. Je herinnert ze aan je bestaan en kun je dit makkelijk combineren door een leuke actie.

Uitzendbureau tactiek

Heb je een beetje lef, dan is de zogenaamde uitzendbureautactiek wellicht een optie voor je. Ga langs bij potentiële klanten met een leuk cadeautje. Stap niet in de valkuil dat je voor een ‘prulletje’ gaat. Ik weet dat het vinden van een BHV gadget niet makkelijk is. Goedkoop en leuk is een haast onmogelijke combinatie. Toch adviseer ik je om te kiezen voor kwaliteit. Je wilt tenslotte toch als een kwalitatief goede opleider overkomen? Wees daarom selectief met de bedrijven je bezoekt, anders loop je er op leeg zonder noemenswaardig resultaat.

Val op!

De dag van de BHV 2018 is een ideaal moment om jouw eigen bedrijf in de spotlight te zetten. Al in een eerder artikel schreef ik: “zeg niet dat je een kwalitatief goede opleider bent, laat het de ander zien en voelen zodat zij het weten.”  Dit is veel sterker dan het sturen van het zoveelste foldertje. Jouw acties hoeven niet slechts 1 keer per maand. Ik zie ook dat BHV opleiders iedere eerste maandag van de maand een speciale actie plannen. Dat zou jij ook kunnen doen, op jouw eigen wijze.

Probeer eens instagram

Of bied je klanten toegang tot een (apart) instagram-account waarop je regelmatig interessante stories of IGtv uitzendingen plaatst. Wil je hier meer over weten? Kijk dan op vrijdag 9 november naar mijn Insta-stories (@mariekabaars_voor_BHV) Je krijgt dan mijn tips en trucs. En een leuke aanbieding 🙂

En dan nu mijn aanbod aan jou!

gratis Vragen(v) 1/2 uur

Voor mensen die meer dan ‘even een vraagje’ over BHV hebben maar geen halve of hele dag consultancy willen afnemen, is mijn vragen(v)uur heel geschikt. Op een leuke locatie in Delft of telefonisch neem ik de tijd de nodig is om ze zo goed mogelijk op weg te helpen. Bijvoorbeeld omdat ze advies willen hebben over een BHV probleem waar ze tegenaan lopen en hulp willen bij het oplossen er van. Of een stagiair die voor zijn afstudeerscriptie wil sparren. Maar ook voor het live reviewen van een ontruimings-, BHV- of bedrijfsnoodplan bijvoorbeeld. Normaal kost een vragen(v)uur € 149 (exclusief 21% btw) Maar aanstaande maandag (05-11-2018 dus) kun je mij tussen 09.30 en 14.30 uur bellen op 06-41421833 met jouw vragen over BHV. In maximaal een half uur help ik je graag verder.

Ik ben benieuwd of jij aan de slag gaat met deze ideeën. Of dat je een totaal anders of beter plan hebt. Ik zou het leuk vinden als je dit hieronder wilt delen. Zo kunnen we elkaar verder helpen!

2018-11-05T09:32:29+00:001 november 2018|Categories: Bedrijfshulpverlening (BHV)|0 Comments

Leave A Comment