Dit jaar is het voor de vijfde keer op rij dat de De Dag van de BHV wordt georganiseerd. Maandag 7 november a.s. kun je aangrijpen om jouw BHV’ers in het zonnetje te zetten of om collega’s te informeren over bedrijfshulpverlening is en welke rol zij hier in hebben. Doel is om te laten weten waarom het goed organiseren van de BHV belangrijk is en hoe dat binnen jouw bedrijf is geregeld. Dat is hard nodig want nog steeds gaat niet iedereen naar buiten als het brandalarm afgaat. Wordt er flauw gedaan als een groepje BHV’ers tijdens een opleidingsdag buiten een brandje blust. Maar jammer genoeg is niet iedereen enthousiast over het organiseren van een dag zoals deze.

Concept van een concurrent

De initiatiefnemer en organisator van De Dag van de BHV is het bedrijf Crisicom. En ja, dat zou je als concurrent kunnen zien. Maar is dat een reden om geen aandacht te besteden aan de Dag van de BHV? Juist als BHV ondernemer zou je hier slim op kunnen inspringen door dit concept te adopteren en hier je eigen draai aan te geven. Eerlijk is eerlijk, ze hebben het goed en groots aangepakt. Misschien wel jaloersmakend goed… Hadden ze eerst Pieter van Vollenhoven als gezicht, nu hebben het korpschef van Politie weten te strikken. Feit is dat zij de initiatiefnemer is. Maar laat je niet weer houden om jouw eigen invulling aan te geven. Laat je er door inspireren in plaats van irriteren. Bijvoorbeeld door een mailing naar jouw klanten te sturen met een onweerstaanbaar aanbod. En het is een mooi moment om een aantal oude en bestaande te contacten. Wellicht kun je er nog wat mee verdienen ook! 😉

Hoe ga jij invulling geven aan de dag van de BHV?

Organiseer jij een BHV kennisquiz voor zowel BHV’ers als collega’s in het bedrijf? Geef je een demonstratie wat je van de aanwezigen verwacht op het moment het ontruimingsalarm afgaat? Ik ben heel benieuwd of en op welke wijze jij invulling gaat geven aan de dag van BHV. Laat je reactie hieronder achter!