Op mijn blog staan inmiddels meer dan 300 artikelen over bedrijfshulpverlening en veiligheid waarmee ik het grootste BHV-blog heb. Je kunt meer dan 15 afleveringen beluisteren van mijn Beter in BHV-podcast. En op social media zoals Linkedin of Instagram vind je regelmatig posts van mij. Allemaal met als doel om jou als hoofd of coördinator BHV te helpen. Bijvoorbeeld omdat je ergens op vastloopt. Of je twijfelt over een idee dat je hebt en je dit wil onderbouwen. Maar ook als je op zoek bent naar inspiratie om het qua bedrijfshulpverlening eens over een andere boeg te gooien. Doe daar vooral je voordeel mee. Online gratis BHV advies ! 😀

Schrijven om te leren

De reden dat ik ben gaan bloggen was in eerste instantie om mijn kennis te vergroten. Dan hoorde ik iemand dingen beweren waarvan ik sterk twijfelde of dit klopte. De perfecte reden om uit te zoeken, hoe het dan wel in elkaar stak. Ik heb hier inmiddels heel veel uren en geld ingestoken. De opzet van een artikel staat dan wel in 15 minuten, maar dan moet ik het nog uitwerken, zorgen dat het lekker leest en herschrijven. Omdat ik soms sneller denk dan typ, maak ik regelmatig typ- en spellingsfouten. Gelukkig herstelt mijn VA dit voor me. Dan nog het zoeken van geschikte afbeeldingen en het uploaden op verschillende platformen. Voor één artikel ben ik zonder problemen 4 tot 6 uur bezig.

Grootste BHV-blog

En toch blijken die 300+ artikelen, podcastleveringen en social media posts niet genoeg te zijn. Althans, voor sommigen niet. Sommige mensen die mij bellen met ‘even een korte vraag’ verwachten dat ik hier uitgebreid op antwoord zónder dat ik daar een factuur voor stuur. Redenen hiervoor die ik heb gehoord variëren van “dat er geen budget is” tot “maar ik ben maar een zzp’er”. Maar ook ‘we kunnen elkaar toch helpen in dit werkveld?’. Of het meer manipulatieve  ‘jij gunt mensen toch ook een veilige werkplek ?’ En hoewel ik van nature zeer behulpzaam ben, moet ik deze mensen tóch uitleggen dat ik een bedrijf heb en geen charitatieve instelling die subsidies ontvangt. #bijdebakker

Korte vraag met een lang antwoord

Het lastige en meteen het fijne aan bedrijfshulpverlening is dat het een groot grijs gebied is, waar heel veel kan en mag. Daardoor geeft een korte vraag geen garantie op een kort antwoord. Integendeel. Het is vaak van tal van variabelen afhankelijk of een bedachte oplossing ook een goede oplossing is. Dus een vraag stellen mag altijd, maar als ik er langer dan 5 minuten mee bezig ben, dan plannen we hier een afspraak voor. Dat kan via een bel- of videoafspraak via Teams of een halve of hele dag consultancy op locatie. Dan neem ik de tijd voor die nodig is om mijn kennis met jou te delen. En ja, daar stuur ik je dan wel een factuur voor :-). Omdat ik in een korte tijd mijn jarenlange kennis en ervaring met jou deel over dit boeiende onderwerp waardoor jij weer snel aan de slag kunt met geld verdienen voor jouw werkgever en de veiligheid naar een hoger niveau brengt.

Studentenkwartier

Een uitzondering die ik maak, is voor studenten. Zij kunnen bij mij een afspraak voor gratis BHV advies inplannen van maximaal 15 minuten waarin zij antwoord krijgen op een concrete vraag. De reden dat ik dit doe, is dat ik wat wil terugdoen. Andere mensen hielpen mij ook toen ik vragen had toen ik nog in opleiding was. Studenten hebben vaak de leukste ideeën en initiatieven en hebben soms nog even die bevestiging nodig waar ze naar op zoek zijn, van iemand die veel weet over BHV.

Kan ik je helpen?

Schroom zeker niet om mij te contacten met een vraag. Maar verwacht niet dat ik direct alles laat vallen en mijn behulpzaamheid gratis is. Dus beb jij een onconventioneel of complex vraagstuk over bedrijfshulpverlening? I love it! Plan een afspraak in mijn online agenda zodat we kunnen bespreken hoe ik je kan helpen. En dan ga ik met alle plezier met en voor je aan de slag!

 


 

gratis BHV advies knowledge gratis BHV advies leer meer gratis BHV advies meer weten gratis BHV advies van BHV-expert gratis BHV advies kijken en niet kopen