• dag van de BHV 2017

Welke invulling geef jij aan de Dag van de BHV 2017?

Op maandag 6 november is het de Dag van de BHV 2017. Het initiatief hiervoor is in 2012 genomen door het bedrijf Crisiscom. Inmiddels dit uitgegroeid tot een zelfstandige organisatie in de vorm van een stichting. Steeds meer bedrijven en organisaties, zowel eindgebruikers én opleiders, grijpen deze dag aan om bedrijfshulpverlening onder de aandacht te brengen. Hoewel de communicatie en de beschikbare middelen vanuit de Dag van de BHV zich met name richt op de eindgebruikers, valt het mij op dat steeds meer BHV bedrijven de eerste maandag van november gebruiken om hun dienstverlening in het zonnetje te zetten. En zo geeft ieder een eigen invulling aan de Dag van de BHV 2017!

Dag van de BHV 2017 als eindgebruiker

Je bent hoofd of coördinator BHV bij een organisatie en je ziet de Dag van de BHV als een laagdrempelige manier om de interne noodorganisatie op de kaart te zetten. Ik heb enkele suggesties voor je hoe jij dit kunt doen:

  • geef een presentatie waarbij je jouw collega’s uitlegt wat bedrijfshulpverlening is en wat voor al niet.
  • nodig collega’s uit om een veiligheidsrondje door het gebouw te maken. Dit kan helpen om hen te herinneren aan de beschikbare vluchtwegen en de verschillende procedures.
  • organiseer een grote of meerdere kleine oefening(en) . Dat kan een ontruimingsoefening zijn maar net zo goed een communicatieoefening of table table top.
  • schrijf een blogartikel en plaats deze op intranet
  • schrijf een wedstrijd uit waarbij collega’s een aantal vragen moeten beantwoorden. Kahoot zou hier leuk hulpmiddel bij kunnen zijn. 
  • maak een speurtocht door het pand bijvoorbeeld in combinatie met QR-codes die verwijzen naar interne documenten zoals procedures of een filmpje op Youtube
  • maak gebruik van de verschillende promotiematerialen die je kunt vinden op de website van de Dag van de BHV 2017: van flyers tot posters
  • bied al je collega’s (of als de financiën minder toereikend zijn, alleen je BHV’ers) het broodje BHV aan. Een stuk gezonder en lekkerder dan het zoveelste stuk taart of reep chocolade.
  • betrek de directie bij deze dag en laat hen bijvoorbeeld een ludieke actie doen
  • werf nieuwe BHV’ers door een demonstratie levensreddende handelen of het blussen van een beginnende brand te geven of een informatiebijeenkomst. Hier kan jouw vaste opleider vast je van dienst zijn.
  • organiseer een BHV lunch voor jouw bedrijfshulpverleners en/of collega’s waarbij je een van bovenstaande suggesties kan combineren

Opleider, gebruik de Dag van de BHV 2017 !

Op de website van de Dag van de BHV zijn meer dan voldoende materialen te vinden die je kunt gebruiken. Maar wellicht is dit voor jou het uitgelezen moment om jouw producten en diensten bij nieuwe klanten (opnieuw) op de kaart te zetten. Enkele suggesties van mijn kant:

  • bied een (gratis) workshop aan
  • organiseer een Open Huis waarbij (potentiële) klanten met jou, jouw collega’s en de lesomgeving kennis maken. Zeker als je een trainingscentrum hebt, is dit een uitgelezen kans.
  • schrijf een wedstrijd uit waar een leuke prijs te winnen is
  • bied een (tijdelijke) kortingscode aan voor zowel opleidingen als producten
  • plaats op je website een (tijdelijke) freebie aan zoals een te downloaden controlelijst

Je ziet het, je kunt echt alle kanten op! Ik ben benieuwd  wat jij hebt gedaan. Laat je reactie achter in de comments!

2017-11-06T09:51:10+00:00 6 november 2017|Categories: Communicatie|Tags: , |0 Reacties

Reageer