• bhv taakkaart bij opvang van de hulpdiensten

BHV taakkaart ontvangst hulpdiensten

Door een calamiteit is 1-1-2 gebeld en zijn de hulpdiensten onderweg. Maar in hoeverre kunnen zij ook snel naar het slachtoffer toe? Wanneer het parkeerterrein is afgesloten met een slagboom, zorg ervoor dat de boom omhoog staat. Op een terrein met meerdere gebouwen, kan een BHV’er die bij de poort staat de rol van gids op zich nemen. Omdat je tijdens een dergelijke situatie aan veel dingen moet denken, kan een taakkaarten ontvangst hulpdiensten helpen. Hier nemen de verschillende aandachtspunten op.

Denk vooruit

Denk van te voren aan de volgende zaken:

  • is het gebouw vanaf de openbare weg goed te zien?
  • is duidelijk aangegeven waar de entree en/of receptie zich bevindt?
  • is er altijd voldoende ruimte voor de hulpdiensten om hun dienstwagen te parkeren?
  • is duidelijk hoe de slagboom geopend kan worden bij een (stroom)storing?
  • is duidelijk hoe de automatische schuifdeuren kunnen worden geopend wanneer deze defect zijn of tijdelijk buiten werking?
  • is er een speciale noodsleutelbos en/of toegangspas beschikbaar?
  • is de BHV map met plattegronden actueel?
  • is duidelijk WIE de hulpdiensten opvangt?
  • is duidelijk WAAR de hulpdiensten worden opgevangen?
  • is de receptie, de telefoniste of centralist altijd bereikbaar?
  • is zij/hij bekend met de taak in geval van een calamiteit?
  • is de lift bereikbaar?

BHV taakkaart ontvangst hulpdiensten

Ter inspiratie hieronder een voorbeeld zoals een BHV taakkaart ontvangst hulpdiensten er uit kan zien:

  1. De receptie wordt geïnformeerd over hulpvraag vanuit medewerker of BHV
  2. de receptiemedewerker informeert de dienstdoende hoofd BHV-er.
  3. Stroomstoring?
    JA, open handmatig de slagboom met sleutel 303.
  4. Facilitaire Zaken zorgt dat de lift direct bereikbaar blijft
  5. De receptie geeft de calamiteiten-set aan hoofd BHV.
  6. De hoofd BHV trekt het oranje hesje aan, ontvangt hulpdiensten bij de entree en informeert hen met de laatste stand van zaken.
  7. Het hoofd BHV begeleidt de hulpdienst naar de locatie van het incident en draagt de leiding over aan de hulpdienstverlener.
  8. Hoofd BHV informeert de receptie, registreert incident in BHV logboek en rapporteert aan de directie en HRM.
2018-10-09T09:49:25+00:0027 augustus 2018|Categories: Organisatie|Tags: , , |0 Comments

Leave A Comment