Houd procedures in het bedrijfshulpverleningsplan actueel
Het (laten) schrijven van een bedrijfsnoodplan is één. Maar zorgen dat het plan actueel is én blijft nummer twee. Dan heb ik het niet zo [...]
Het (laten) schrijven van een bedrijfsnoodplan is één. Maar zorgen dat het plan actueel is én blijft nummer twee. Dan heb ik het niet zo [...]
"HELP! Help me dan toch, ik zit hier boven", schreeuwde zij zo hard als ze kon. Hij hoorde haar en wist dat hij haar kon [...]
Het management of de directie is verantwoordelijk voor de BHV. Zij zijn immers degene die de grootste belangen hebben bij veilige gebouwen, werkprocedures en een [...]
Door een calamiteit is 1-1-2 gebeld en zijn de hulpdiensten onderweg. Maar in hoeverre kunnen zij ook snel naar het slachtoffer toe? Wanneer het parkeerterrein [...]
BHV in een zwembad klinkt als heel vanzelfsprekend, vind je niet? Dat vinden veel zwembadmedewerkers ook. Maar na gesprekken met een aantal van hen, viel [...]
Tijdens het laatste werkoverleg heb je voor de zoveelste keer 'BHV' op de agenda gezet. Want jij wil graag zorgen dat het voor elkaar is. [...]
Bedrijven die willen starten met BHV, beginnen vaak bij de finish; het opleiden van BHV'ers. Dit is in veel gevallen pas de laatste stap bij [...]
Jaren geleden heb ik enige tijd als assistent-supermarktmanager bij Albert Heijn gewerkt. Eén van de filialen waar ik heb 'gestaan', lag vlakbij een psychiatrisch ziekenhuis. Vanaf [...]
Zijn mensen die in een laboratoriumomgeving werken geschifte chemici die lukraak verschillende stoffen in een erlenmeyer gooien, wachtend op de volgende gekleurde rookpluim of knal? [...]
Bedrijfshulpverlening wordt door menigeen gezien als iets dat moet en dat bestaat uit beginnende brandjes blussen, pleisters plakken en een gebouw ontruimen. Dat klopt ten [...]